Мектеп оқушыларының тамақтануын дұрыс ұйымдастыру

8576110-17 жастағы оқушылардың тамақтануын ұйымдастыру осы жастағы балалар ағзасында орын алатын барлық өзгерістерді ескеруге арналған өзіндік ерекшелікке ие. Осы кезеңде келесі сәттерге ерекше назар аудару керек:

  • Өмірдің бірінші жылында адамның даму қарқынымен салыстырылатын барлық ағзаның қарқынды өсуі орын алады.
  • Барлық негізгі жүйелер дамиды: тірек-қимыл (әсіресе қаңқасы), бұлшықет массасының (жыныстық ерекшеліктерді ескере отырып), жүрек-қан тамырлары және жүйке жүйесі, сондай-ақ жасөспірімнің жыныстық жетілуіне байланысты ағзаның радикалды гормоналды қайта құрылысы жүріп жатыр.
  • Барлық физикалық қайта құру аясында психоэмоционалдық салаға жүктемелер артады.
  • Тек мектеп жүктемелері ғана емес, жасөспірімнің әлеуметтік бейімделуінен туындаған ширығу да артады.

Оқушылардың дұрыс тамақтануын ұйымдастыру жасөспірімдер кезеңінде туындайтын көптеген мәселелерді шешуге көмектесе алады. Қазір ағзаны тек өсу мен даму үшін ғана емес, сонымен қатар мектептегі жүктемелер мен жыныстық жетілу үшін барлық ресурстармен қамтамасыз ету аса маңызды.

Дәл осы жылдары-іс жүзінде 10 жастан бастап бала ересек адам болады. Бұл оның физикалық дамуына, психо-эмоциялық және зияткерлік дамуына қатысты. Бала ересек өмірдің жаңа ережелерін меңгереді. Жауапкершілік пен дербестікті үйренеді, адамдармен қарым-қатынас жасауды жаңаша үйренеді.

Осы кезеңде баланың өз бетінше тамақтану тәртібін сақтауға, ересектердің қарауынсыз дұрыс тамақтануға үйренуі маңызды. Біріншіден, қазір өз ағзасына қиын жұмыста көмектесу үшін, екіншіден, өз бетінше өмір сүруге жарамды әдетті қалыптастыру үшін. Өйткені, біз қалай тамақтанып жатқанымыз денсаулығымызға байланысты.

Оқушылардың тамақтану тәртібі оның күн тәртібімен тікелей байланысты. Көп уақыт бойы жасөспірімдер мектепте өткізеді. Осыған байланысты ақыл-ой жүктемелері мен демалыс кезеңдерінің ауысуын ескеру керек. Елеулі ақыл-ой жүктемелері кезінде қоректену бөлшектік және жеңіл сіңімді болуы керек. Рационның тығыз бөлігін, ақуыз бен тоң майларды жеткізетін және ұзақ қорытуды қажет ететін түскі ас ұзақ немесе одан аз уақытқа ауыстырылуы керек.

Мектептерде тамақтандыруды ұйымдастыру кезінде негізгі медициналық-биологиялық талаптарды ескеру қажет.:

  1. Мектеп рационы таңғы астан және түскі астан тұрады және тәуліктік қажеттіліктің 25% және 35%-ын қамтамасыз етуі тиіс, ал ақуыздардың, майлардың, көмірсулардың, витаминдердің, минералды тұздардың және микроэлементтердің құрамы бойынша таңғы ас пен түскі ас ұсынылатын тәуліктік физиологиялық қажеттіліктердің 55-60% – ын қамтамасыз етуі тиіс.
  2. Рациондар өзінің энергетикалық құндылығы, ақуыз, майлар және т.б. құрамы бойынша бөлінуі тиіс.
  3. Тамақтану режимін сақтау қажет – Мектепке кетер алдында таңғы ас, мектептегі екінші таңғы ас (10-11 сағат), оқу процесінде қарқынды жұмсалатын энергия шығыны мен тамақ заттардың қорын толықтыру үшін қажетті; түскі ас (үйде немесе мектепте) және кешкі ас (ұйқыға дейін 2 сағаттан кешіктірмей).
  4. Мектеп тамағы дайындау тәсілі бойынша да (қуырылған тағамдарды шектеу), өзінің химиялық құрамы бойынша да (синтетикалық тағамдық қоспаларды, тұздарды, дәмдеуіштерді шектеу және т.б.) нәзік болуы тиіс.

Үйдегі таңғы ас

Ересек адамдар жасөспірімнің дәм талғамын бақылап, оқушыға таңғы асқа пайдалы және дәмді нәрсе ұсынуға тырысу керек. Оған неге мектеп алдында жеу маңызды екенін түсіндіру. Таңғы асқа арналған тамақ «ауыр», қанықпаған майлармен болмауы керек. Бұл балық, жұмыртқа немесе омлет, котлет, сүзбе, ботқа болуы мүмкін. Және міндетті түрде-кейбір көкөністер. Мәзірді шаймен, сүт немесе шырын бар какао толықтыруға болады.

Өзімен бірге таңғы ас

Өзімен бірге мектепке пісірілген ет немесе ірімшік бар бутерброд беруге болады. Балаға рогалик, бәліш, тоқаш алуға болады. Егер мүмкіндік болса, балаға ірімшік, пісіру дайындауға болады. Күзде алма, алмұрт, қияр немесе сәбіз жақсы. Өзімен бірге мұқият жуылған фляжка немесе бөтелке шырын, компот немесе шай ала алады.

Кейбір өнімдер бөлме температурасында тез бүлінуі мүмкін екенін ескеру өте маңызды. Әсіресе ет өнімдері тез бұзылады. Балғын емес піскен шұжық қана асқазанға зиянын тигізеді. Әсіресе, бұл тақырып жылдың суық мезгілінде өзекті болып отыр.

Ыстық түскі ас

«Мектеп бутерброды» толық түстің орнын ауыстыра алмайды. Сондықтан балаға, әсіресе, егер ол сабақтан кейін «ұзартқыш» күйінде қалса, «ыстық» не өте маңызды және пайдалы екенін түсіндіру маңызды. Егер бала сабақтарда бір сағатқа дейін немесе екі сағатқа дейін болса, содан кейін үйге жөнелтілсе, ересектер оны толық түскі ас күтіп тұруын қадағалауы тиіс.

Үй орамы

Мектеп таңғы астың қалай буып-түйілгендігі және бала қандай жағдайда жейтіндігі өте маңызды. Пластмасса кеме немесе тамақ пленкасын пайдалануға болады. Кемеде тамақ өзінің алғашқы пішінін жоғалтпайды, оқулықтарды тимейді. Бірақ тағам гигиенасы тұрғысынан пленкаға оралған таңғы ас қауіпсіз және ыңғайлы. Оқушылар тамақ алдында қолдарын үнемі жуып жүрмейтіндігі құпия емес. Мұндай пакетте бутерброд тістеуге болады және оны тек пленкадан ұстап, ұстамауға болады. Рас, бұл балаға қолдың тазалығына қамқорлық жасаудың қажеті жоқ дегенді білдірмейді. Ата-аналар оқушыларға оның денсаулығы үшін жеке гигиенаның маңыздылығы туралы айтып беруі керек.

«Өскемен қаласының №1 емханасы» ШЖҚ КМК фельдшері Наурузбаева Гульжан Кайсановна

Пікір үстеу

Э-пошта мекенжайыңыз жарияланбайды. Міндетті өрістер * таңбаланған